background

Transavia.com :  Samen met de artdirector de huidige huisstijl ontwikkeld. Design en opmaak van vele brochures voor Transavia, waaronder ook "Wings".
ING :  Nieuwe huisstijl uitgewerkt in een huisstijlenboek. Alle uitingen opgemaakt en gestandaardiseerd, inclusief de gehele eerstelijnsfolders.
Postbank :  Nieuwe huisstijl uitgewerkt in een huisstijlenboek. Alle uitingen en gehele eerstelijnsfolders opgemaakt, inclusief alle formulieren.
Nikon :  Alle folders van camera's en lenzen opgemaakt in 14 verschillende talen en in verschillende formaten. Het grote werk lag in de voorbereiding van deze documenten: de opmaak in meerdere lagen maken zodat er in verschillende talen verwerkt kon worden.
Vodafone :  Huisstijlbewaking. De opmaak van leaflets, posters, folders, brochures en dozen. Ook de benodigde stansvormen van de dozen zijn door mij gemaakt.
Asics :  Het opmaken van nieuwe brochures. Voor online gebruik geschikt maken via templates. Met het programma Wizkit kon dit naar alle andere landen verspreid worden. In samenwerking met Comrads Solutions.
Yarden :  Huisstijl technisch in orde gebracht. Het opmaken van alle uitingen die door externe partijen werden gepersonaliseerd.
Mijn Boot :  Voor het nautisch magazine met onderhoud, doe-het-zelf en tips 'Mijn Boot' het logo en de gehele restyling verzorgd. Tevens opmaak en beeldretouche. Voor klanten van het magazine de advertenties opgemaakt.
Mijn Boot :  Beeldretouche: hier is goed te zien hoe een origineel beeld veel frisser is gemaakt. van rechts naar links: het origineel, het gecorrigeerde beeld en hoe het op de cover tot uiting komt.
Mijn Boot :  Vrijstaand maken: In het magazine 'Mijn Boot' komen veel vrijstaande beelden voor. Hierboven een mooi voorbeeld.
BoatPro :  Het nautisch business to business magazine 'Boat Pro' is helemaal nieuw vormgegeven. Ik heb heel veel vrijheid gekregen om het blad een eigen stijl te geven. Inclusief opmaak, beeld en advertenties.
BoatPro :  Beeldretouche: op de achtergrond van een coverfoto is de kustlijn goed te zien, het geeft echter veel onrust. Vandaar dat ik het beeld in photoshop heb aangepast. Hierboven het resultaat.
Rush on Amsterdam :  Voor dit hotelmagazine van Amsterdam de opmaak gedaan, beelden en advertenties vormgegeven.
Advertenties :  Voor verschillende klanten advertenties vormgegeven, zoals MOMO, hotel Piet Hein, l'Europe hotel, Werck, Hardrock Café, Golfbaan De Hoge Dijk.
Top 2000 :  De TOP2000 krant voor het gelijknamige programma van de NPO vormgegeven en de advertenties verzorgd. Als trafficmanager het gehele project begeleid. Met als resultaat een zeer tevreden klant. De vormgeving wordt nog steeds gebruikt.
D-reizen :  Restyling van de Vakantiekrant voor D-reizen, meer rust en beleving in de pagina's aangebracht. Ook de manier van aanbieden van de accomodaties is overzichtelijker geworden.
D-reizen :  Het vormgeven van advertenties voor bijvoorbeeld het flexpakket en KLM wereld weken. Het logo van de weekknaller is mijn creatie. De posters en leaflets volgens huisstijl opgemaakt.
EasyParts :  Het vormgeven van advertenties voor Scooter en Motor magazines. Ik de hele huisstijl opnieuw ontwikkeld en gemaakt. T-shirts, pennen, sleutelhangers en stickers waren er voor de promotie gebruikt. Zelfs een promofilm ontwikkeld.
Scooterselex :  Restyling van promotie materiaal voor de B2B markt. posters en leaflets volgens huisstijl opgemaakt. Ook hier veel leaflets en advertenties opgemaakt. Er wordt veel gebruik gemaakt van beeldmateriaal, veel vrijstaanders gemaakt t.b.v. promo en voor de site.
Novascoot :  Een eigen merk van Scooterselex, op de markt gezet om een nieuw goedkoper alternatief aan te bieden. Huisstijl zelf gecreëerd. Het opnieuw maken van etiketten, stickers en promotie materiaal. Site is in ontwikkeling.